onsdag 19. januar 2011

Oppsummering av 1.Termin i MIK 1

For meg så har 1. termin i MIK 1 vært et morsomt og spennende havår. Jeg har lært mye på mange forskjellige måter.

Klassen er en fantastisk gjeng som det er morro å jobbe sammen med i dette mye praktiske faget.

Det som er så bra med MIK 1 er at det ikke er som en vanlig teoretisk time. Ingen time er lik, og det er det som gjør timene til noe for seg selv og at det blir mere interessant. Timen starter ofte med at læreren kommer med et spørsmål som vi får ca. 2-3minutter å finne ut, og så diskuterer vi hva vi har finni ut ettepå.

I løpet av terminen har vi hatt ukens kurér, som ble sendt rundt i klassen som en staffetpinne, der hver elev tok for seg en episode av NRK's radioprogram: Kurér. Innholdet i hvert program ble presentert med innhold og hva episoden inneholdt.

Vi var på ekskursjon til NRK's Opplevelsessenter, samme dagen var vi også å besøkte NRK's Nyhetsredaksjoner på TV, Radio og Nett.

I forbindelse med fagdagen i faget (tentamen) fikk vi en oppgave om å lage en fotoreportasje, der vi fulgte en person gjennom en vanlig dag på jobben, alle klassens presentasjoner er lagt ut på Vimeo. Selv lagde jeg presentasjonen som dekker Julenissens harde arbeidsdag, dette er en oppgav som jeg syntes var veldig morsom og utfordrende, jeg hadde det veldig morro under produksjonen og synes at denne oppgaven var midt i blinken for meg.

Siste del av terminen har vi brukt på å lage egen klasseavis, hvor vi var delt inn i flere redksjoner: Nyheter, Sport, Kultur, Litt av hvert, og Bilde.

Takk for en spennende og lærerik 1.termin, jeg ser fram til 2. termin!

1 kommentar:

  1. Takk til deg også for at du har bidratt med ditt til at dette er en herlig klasse. Så får vi håpe at det blir like variert i neste termin.

    SvarSlett